ZARZĄD POWIATU GRYFICKIEGO
w oparciu o art. 38 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
ogłasza I przetarg ustny nieograniczony
na krótkoterminową dzierżawę terenów pod działalność handlową
Przedmiotem przetargu jest dzierżawa gruntów zlokalizowanych na działkach nr 165/2 i 145/12 położonych w obrębie nr 5 miasta Gryfice, przy ul. 3 Maja i 11 Listopada, stanowiących własność Powiatu Gryfickiego, przeznaczonych na prowadzenie handlu sezonowego i usług: sprzedaż artykułów rękodzielniczych, produktów rolnych i spożywczych, fajerwerków, ustawienie foot tracków, itp.
Okres dzierżawy od dnia 27 grudnia do dnia 31 grudnia 2024 r.
Nr stanowiska |
Powierzchnia (m2) |
Cena wywoławcza czynszu brutto (zł) |
Wadium (zł) |
1 |
15 |
295,20 |
59,00 |
2 |
15 |
295,20 |
59,00 |
3 |
15 |
295,20 |
59,00 |
4 |
15 |
295,20 |
59,00 |
5 |
15 |
295,20 |
59,00 |
Przetarg odbędzie się w dniu 9 grudnia 2024 r. o godz. 1000
w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, III piętro, pok. 315.
Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie w terminie do dnia 3 grudnia 2024 r. wadium w formach wskazanych w § 4 ust.3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz.U. z 2021 r. poz. 2213). W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wpłaty należy dokonać przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Gryficach prowadzone przez Bank PKO BP SA nr 03 1020 2791 0000 7602 0259 4125, w wyżej wskazanym terminie. Dniem dokonania wpłaty jest dzień uznania środków na rachunku Starostwa Powiatowego w Gryficach.
Każde stanowisko stanowi odrębny przedmiot przetargu, zachodzi zatem obowiązek wpłaty wadium ze wskazaniem nr stanowiska, które uczestnik przetargu zamierza dzierżawić.
Wpłata wadium przez uczestnika stanowi potwierdzenie przyjęcia warunków przetargu, zapoznania się z dodatkowymi informacjami o przedmiocie przetargu, umową dzierżawy oraz zgodę na zawarcie umowy dzierżawy o załączonej treści.
Osoby dokonujące wpłaty wadium przystępujące do przetargu powinny posiadać dokument potwierdzający tożsamość. W przypadku osób prawnych wymagany jest aktualny wypis z właściwego dla siedziby oferenta krajowego rejestru sądowego lub inny dokument urzędowy określający status prawny oferenta, sposób reprezentacji, a także imiona i nazwiska osób ustanowionych do reprezentacji.
W przypadku ustanowienia pełnomocnika przez osobę fizyczną wymagane jest pełnomocnictwo.
Powyższe dokumenty powinny być okazane Komisji Przetargowej bezpośrednio przed rozpoczęciem przetargu.
Umowa dzierżawy może być zawarta wyłącznie z podmiotem, który przetarg wygra.
Wylicytowaną kwotę, która stanowić będzie czynsz dzierżawy, należy wpłacić w terminie do dnia 27 grudnia 2024 r. Dzierżawca zobowiązany będzie także do zapłaty opłaty targowej, którą pobiera inkasent Zakładu Usług Komunalnych w Gryficach.
Koszty administracyjne i przygotowanie gruntu na cele prowadzonej działalności, doprowadzenie urządzeń infrastruktury technicznej ponosi Dzierżawca.
Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet czynszu dzierżawy. Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu, przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, podlega zwrotowi niezwłocznie po wpłaceniu kwoty równej wymaganej wysokości czynszu dzierżawy.
Wadium ulega przepadkowi, jeżeli oferent, który wygra przetarg uchyli się od zawarcia umowy dzierżawy w wyznaczonym miejscu i czasie.
Ogłoszenie o przetargu wywieszone zostało na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37, budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Gryficach przy ul. Koszarowej 4, oraz dostępne jest na stronie internetowej www.gryfice.pl, a także w Biuletynie Informacji Publicznej http://spow.gryfice.ibip.pl.
Dodatkowe informacje w sprawie przetargu można uzyskać w Wydziale Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Gryficach, ul. Koszarowa 4, I piętro, pok. 12, 13 lub telefonicznie pod nr 91 3846450 w. 740, 741.
Do pobrania: