Starosta Powiatu Gryfickiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości rolnych, stanowiących własność Skarbu Państwa, położonych w obrębie Mirosławice, gm. Trzebiatów dla których Sąd Rejonowy w Gryficach prowadzi księgę wieczystą nr SZ1G/00031714/5.
Lp. |
Nr działki |
Powierzchnia (ha) |
Cena wywoławcza (zł) |
Wadium (zł) |
Minimalne postąpienie (zł) |
1 |
114/2 |
7.8367 |
98.000,00 |
10.000,00 |
3.000,00 |
2 |
116/2 |
9.2946 |
117.000,00 |
12.000,00 |
4.000,00 |
Sprzedaż zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust.1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r.
o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177 poz. 1054 ze zm.).
Opis nieruchomości:
Nieruchomości rolne częściowo zadrzewione i zakrzewione, położone 1000-1500 m na wschód od Mirosławic, w kompleksie działek rolnych. Przedmiotowe nieruchomości przylegają do kompleksu leśnego. Dostęp do drogi asfaltowej relacji Mirosławice-Lewice poprzez drogę gruntową - ok. 250 m.
Warunki zagospodarowania:
Przeznaczenie w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Trzebiatów, dla przedmiotowych działek – tereny rolne.
Okazanie granic nieruchomości nastąpi dnia 22 listopada 2012 r. w godz. od 1400 do 1430.
Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Gryficach nr 47 2030 0045 1110 0000 0054 0810 w BGŻ S.A. O/Gryfice, w terminie do dnia 7 grudnia 2012 r. Dniem dokonania wpłaty jest dzień uznania środków na rachunku Starostwa Powiatowego w Gryficach. Dowód wniesienia wadium podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.
Każda z nieruchomości stanowi odrębny przedmiot przetargu, zachodzi zatem obowiązek wpłaty wadium ze wskazaniem nr działki, którą uczestnik przetargu zamierza nabyć.
Przetarg odbędzie się w dniu 11 grudnia 2012 r. o godz. 1300 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gryficach, Pl. Zwycięstwa 37, pok. 315.
Osoby przystępujące do przetargu powinny posiadać dokument potwierdzający tożsamość.
W przypadku osób prawnych wymagany jest aktualny wypis z właściwego dla siedziby oferenta krajowego rejestru sądowego lub inny dokument urzędowy określający status prawny oferenta, sposób reprezentacji, a także imiona i nazwiska osób ustanowionych do reprezentacji.
W przypadku ustanowienia pełnomocnika przez osobę fizyczną wymagane jest pełnomocnictwo.
Powyższe dokumenty powinny być okazane Komisji Przetargowej bezpośrednio przed rozpoczęciem przetargu.
Umowa notarialna może być zawarta wyłącznie z podmiotem, który przetarg wygra.
W przypadku wygrania przetargu przez cudzoziemca, będzie on zobowiązany do przedłożenia do umowy notarialnej zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych na zakup nieruchomości. W razie nie uzyskania zezwolenia w terminie 3 miesięcy od zakończenia przetargu, Starosta Gryficki będzie miał prawo uznać, że z przyczyn leżących po stronie nabywcy zawarcie umowy stało się niemożliwe, czego skutkiem będzie przepadek wpłaconego wadium.
Nabywca ponosi koszt sporządzenia umowy. Cena winna być wpłacona w gotówce nie później niż 3 dni przed zawarciem umowy.
Wpłacone wadium ulega przepadkowi gdy uczestnik, który przetarg wygra nie przystąpi do zawarcia umowy notarialnej w ustalonym terminie.
Pozostałym uczestnikom przetargu wadium jest zwracane na wskazane konto.
Starosta Gryficki zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Gryficach, ul. Dworcowa 23 lub telefonicznie pod nr 91 3842407.