przejdź do treści
UE
dnia 05.03.2012 roku

Sukces nowoczesnej edukacji

 

Miło nam poinformować, że projekt unijny realizowany przez Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach - „Człowiek i środowisko w nowej Europie" prowadzony w ramach programu „Uczenie się przez całe życie" Comeniusa - zdobył najwyższe wyróżnienie, uzyskując tytuł projektu „Dobrej praktyki".Szczególne uznanie należy się koordynatorce, pani Aleksandrze Bierskiej, która dokładała wszelkich starań, aby to niełatwe, ale jednocześnie bardzo efektywne przedsięwzięcie spełniło oczekiwania uczniów, rodziców, wreszcie odpowiedziało na potrzeby współczesnej oświaty.

Oceniający projekt - pracownicy Agencji Narodowej docenili wszechstronność celów, w tym przede wszystkim: naukowy, ambitny charakter zadania, umożliwienie uczniom i nauczycielom spotkań, kontaktów z uczniami oraz współpracownikami z krajów partnerskich

(Niemcy, Włochy, Szwecja, Irlandia); podnoszenie świadomości europejskiej; stosowanie innowacyjnych, nowoczesnych metod nauczania przedmiotów przyrodniczych, informatyki, języka angielskiego; poznawanie i wymiana informacji dotyczących tradycji, kultury, historii, języków państw biorących udział w projekcie...

Warto przypomnieć, że przedsięwzięcie to było realizowane na wielu płaszczyznach, a zadania podzielono na dwie części/dwa lata: 2009/2010, 2010/2011. Pierwszy rok współpracy nakładał na uczestników działania naukowe związane z badaniem kluczowych obszarów środowiskowych i ekologicznych. Przeprowadzono warsztaty ekologiczne w Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Lipiu, nawiązano współpracę z Politechniką Koszalińską, zorganizowano happening i marsz ekologiczny ulicami Gryfic pod hasłem

,, Alternatywne źródła energii", w którym wzięła udział młodzież, nauczyciele krajów partnerskich oraz władze miasta, powiatu, lokalne media. Odbył się również ,,Pokaz mody ekologicznej" dla uczniów gimnazjów i przedszkolaków promujący idee recyklingu i ochrony przyrody w środowisku lokalnym . Wspólnie opracowano logo projektu oraz logo alternatywnych źródeł energii tj. energii słońca, wody i wiatru. Uczniowie badali i opracowywali wybrany element zadań zawartych w aplikacji, prezentowali efekty swojej pracy na spotkaniach w Polsce, Niemczech, Irlandii, Szwecji i we Włoszech.W drugim roku skupiono się głównie na działaniach związanych ze sztuką, literaturą, muzyką, architekturą. Efektem warsztatów sztuki stała się galeria ,, Słońce, wiatr i woda w literaturze, poezji, muzyce, fotografii, sztuce" zamieszczona na platformie e- Twinning. W lokalnych mediach pojawiły się również artykuły prasowe, audycje radiowe, filmy przedstawiające cele i formy wykonania projektu.

Realizowane przedsięwzięcie wymagało niemałej aktywności

i kreatywności ze strony wielu osób; nakładało na uczestników wielką odpowiedzialność i obowiązek. Dziś z dumą możemy jednak stwierdzić, że włożony trud przyniósł oczekiwane rezultaty, a ukoronowaniem ciężkiej pracy jest zaszczytne wyróżnienie tytułem „Dobrej praktyki". Koordynatorka projektu, pani A. Bierska poprowadzi szkolenia dla szkół zainteresowanych podobną działalnością, co także jest wymownym dowodem wysokiego poziomu i profesjonalizmu pracy szkoły.







powrót
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
ZGODA